MARKETING ACTIEPLAN

Samen gaan we van “maar wat aanmodderen”, naar werken vanuit rust en structuur, met een duidelijk marketing actieplan. Zo weet je precies wat er moet gebeuren om je ideeën bij de juiste doelgroep te krijgen. En je doelstellingen? Die blijken toch haalbaar.

JE MOET 'IETS' MET MARKETING

Je hebt marketing nodig om jouw visie en ideeën bij de juiste doelgroep te krijgen – of om de juiste medewerkers aan te trekken. Daar ben je van overtuigd. Maar waar begin je? Want zonder duidelijk plan ben je al snel met losse flodders aan het schieten. Voor je het weet bloedt het aan alle kanten tijd, geld en energie. En de resultaten? Die zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Dat kan anders. Met het juiste marketing actieplan kun je vanuit rust en structuur met je marketing aan de slag, zodat je precies weet wat je te doen staat. Dat scheelt je niet alleen een boel hoofdpijn: je ideeën komen eindelijk bij de juiste doelgroep terecht.

HET IS TIJD VOOR EEN DUIDELIJK MARKETING ACTIEPLAN

Met concrete acties, zodat je weet wanneer je met wat aan de slag moet. We focussen op wat jouw bedrijf nodig heeft om de bedrijfsdoelstellingen te behalen. Om je tijd, geld en energie zo goed mogelijk in te zetten is het belangrijk dat je de juiste keuzes maakt. Die keuzes maken we samen en vertalen we naar actiepunten, waar jij en je team een jaar mee vooruit kunnen. Zo werk je eindelijk vanuit rust en structuur, in plaats van maar wat aan te modderen. Je visie en ideeën bereiken zo de juiste doelgroep. Daardoor is je marketing niet langer een kostenpost, maar een rendabele investering.

IN 3 STAPPEN NAAR RUST EN STRUCTUUR IN JE MARKETING

1. DIAGNOSE STELLEN

Tijdens strategische sessies maken we een complete scan van je bedrijf. We onderzoeken waar het pijn doet op het gebied van marketing en vertalen dat naar een behandelplan. Daarin focussen we op jouw bedrijf, maar ook op je ideale klant. Want om je idee bij de juiste doelgroep te krijgen, is het van levensbelang om klantgericht te denken.

2. BEHANDELPLAN OP TWEE A4'TJES

Uitgebreide plannen liggen vaak te verstoffen in een archieflade. En dat is precies waar je marketing niets aan heeft. Daarom maken we een plan op maximaal twee A4’s, die je direct in de praktijk toepast. In het plan vind je:

  • Het doel van je marketing (waarom)
  • Een beschrijving van je ideale klant (wie)
  • Welke acties nodig zijn om die klant voor je te winnen (wat)
  • Op welke kanalen je moet focussen (waar)
  • Op welke termijn je hiermee aan de slag gaat (wanneer)

3 . CONCRETE ACTIES VOOR HET KOMENDE JAAR

Vanuit het behandelplan maken we een planning met concrete acties, waar je meteen mee aan de slag kunt. Bijvoorbeeld voor alle campagnes voor het komende jaar, maar ook grote projecten komen op de agenda. Denk aan het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl of website. Zo weet je precies wat je te doen staat, en komen je ideeën eindelijk tot leven.

GEEN DOEKJES VOOR HET BLOEDEN, MAAR EINDELIJK JE IDEEËN VERMARKTEN

Met het juiste plan weet je precies wat je te doen staat. Dat zorgt niet alleen voor rust en structuur: je maakt daardoor ook betere keuzes, waardoor je niet meer met losse flodders aan het schieten bent. Met de juiste acties wordt het mogelijk om jouw bedrijf als thought leader te positioneren, meer naamsbekendheid te creëren of nieuwe medewerkers aan te trekken. En dat merk je in je resultaten. Je doelen blijken plots toch haalbaar, en je marketing is niet langer een kostenpost – maar een rendabele investering.

KLAAR OM JOUW MARKETING ACTIEPLAN OP TE STELLEN

De eerste stap is het plannen van je Marketing Second Opinion. Dan stellen we de diagnose en kijken we samen wat jij nodig hebt.

EERLIJKE WOORDEN VAN ONZE KLANTEN

Fleur brengt ons de juiste combinatie van kennis en ervaring, creativiteit, flexibiliteit en hands-on mentaliteit. Ze combineert het invoeren van de strategie met hands-on zaken. Ik leer continue van Fleur allerlei zaken op marketinggebied. Eén van de belangrijkste lessen is “denk vanuit de klant, niet vanuit de techniek – wat kunnen wij – maar wat krijgt de klant opgeleverd.

EDWIN VAN DEN BOS | PROGRESS – EXPERTS IN LIFE SCIENCES

Snel, goed, oplossingsgericht én gezellig, dat is Fleur. Ruim een jaar was ze onderdeel van het marketing & communicatie team van Eurofins Clinical Diagnostics. Fleur is een echte teamspeler die altijd klaar staat om anderen te helpen. Ze blinkt uit in het vinden van creatieve oplossingen voor complexe uitdagingen. Een aanwinst voor ieder marketingcommunicatie team!

LILY VAN THIEL | EUROFINS CLINICAL DIAGNOSTICS

Binnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!

ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORG

Het samenwerken met Het Marketing Lab geeft ons houvast. Zij weten ons te adviseren. Geven ons feedback op de manier van communiceren naar onze doelgroep. Wat werkt wat werkt niet. Flexpertise Zorg is een heel nieuw op te zetten initiatief. De gedrevenheid waar Fleur met ons meedenkt en meebouwt geeft energie en je weet dat het goed komt. Fleur zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. En daarbij houdt het niet op, daarmee bedoel ik dat zij niet doet wat ze moet doen, maar ook met nieuwe initiatieven komt waar wij niet aan gedacht zouden hebben. Kortom zij bouwt met ons mee aan dit mooie initiatief en voelt daarbij als een collega!

FLEUR KUSTERS | FLEXPERTISE ZORG

Met hun inzet en betrokkenheid hebben zij (Fleur en Pascal) een eerste aanzet gegeven tot het vorm en inhoud geven van onze Marketing & en Communicatie afdeling. De marketing van zorg en welzijn, in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara, is een lastig fenomeen omdat het veelal geen tastbare producten zijn. Zorg vindt immers plaats tussen mensen, tussen neuzen, in de ‘intieme’ relatie tussen zorgvrager en zorgschenker. Deze fijngevoeligheid werd door hen ragfijn aangevoeld en vertaald in aansprekende marketinginstrumenten en communicatie.

WILBERT DE HAAN WESTERVELD | STICHTING NUSANTARA ZORG

WIJ ZIJN
HET MARKETING LAB

Jouw idee helpen we bij de juiste doelgroep te krijgen door klantgericht te denken. Strategisch, maar vooral ook
uitvoerend. Zo hechten we het gat tussen de Zorg & Life Sciences enerzijds en marketing anderzijds. Zodat potentiële klanten en medewerkers jullie naadloos weten te vinden. Je bedrijfsdoelstellingen blijken toch haalbaar, de marketingwerkdruk verlagen we flink en marketing wordt niet langer een kostenpost, maar een rendabele investering.