WERVEN VAN COLLEGA'S, AANTREKKEN VAN CLIËNTEN, VERGROTEN VAN NAAMSBEKENDHEID,
WIJ ZORGEN VOOR EEN AANPAK DIE WERKT

Bij Het Marketing Lab combineren we strategie en uitvoering onder één dak. Ons vaste kernteam kent de zorg en life sciences van binnenuit: we begrijpen de inhoud, kennen de taal, voelen de context feilloos aan en vertalen dat naar resultaatgerichte marketing en communicatie.

ALS MANAGEMENTLID BINNEN DE ZORG & LIFE SCIENCES HOUD JE MEERDERE BALLEN TEGELIJK OMHOOG

Eén van die ballen is marketing. Alleen deze bal glipt steeds uit je handen. Het kost tijd, geld en energie, terwijl het je (bijna) niets oplevert. Misschien zijn er wel collega’s om je te helpen, maar die krijgen al een hoge bloeddruk van alle stapels aan to-do’s. Je weet dat je er iets mee moet. Maar het hoe, wat en waar blijft een groot, frustrerend en tijdrovend raadsel. Daarom worden je diensten niet juist vermarkt en weten potentiële klanten en medewerkers jullie niet te vinden. Wat nu?

DAAR HEB JE ONS VOOR: HET MARKETING LAB

Wij helpen jouw idee bij de juiste doelgroep te krijgen door klantgericht te denken. Strategisch, maar vooral ook uitvoerend. Dit doen we door het maken van je eigen marketing actieplan, een helpende marketing hand te bieden, als extern marketingteam de kar te trekken of een interim functie te vervullen. We willen namelijk marketing normaliseren in de zorg en life sciences branche, zodat marketing een no-brainer is.

Voor specialistische technische zaken zetten we onze flexibele schil in: een vertrouwd netwerk van experts die hun tooling en systemen tot in de puntjes beheersen. Zo blijven we wendbaar en leveren we altijd kwaliteit op maat.

WE HECHTEN HET GAT TUSSEN
ZORG & LIFE SCIENCES EN MARKETING

Daardoor weten potentiële klanten en medewerkers je bedrijf naadloos te vinden. Want ieder goed idee verdient de beste marketing, zodat ideeën niet verstoffen in een archieflade maar juist tot leven komen. En dat terwijl je marketing meteen stevig opgezet staat, net zoals je een duidelijk en toepasbaar plan op tafel krijgt. Wát er ook moet gebeuren om je diensten te vermarkten: wij doen het gewoon. Zonder gedoe, zonder vertraging, zonder uitstel.

ONS TEAM

FLEUR PRINS

Oprichter & Senior Marketing Consultant

Fleur houdt zich als oprichter bezig met de (marketing) strategie, maar staat net zo lief met de poten in de klei om aan de slag te gaan met social media posts. In haar vrije tijd vind je haar op het hockeyveld, de golfbaan of aan een prachtig gedekte tafel, samen met vrienden en familie. Oh en mocht haar gezicht je bekend voorkomen: in haar jonge jaren heeft ze ooit auditie gedaan bij Kinderen voor Kinderen

LISA VAN HEUSDEN

LISA VAN HEUSDEN

Senior Marketeer & Project coördinator

Lisa is onze senior marketeer en project coördinator, die alles in goede banen leidt met haar uitgebreide ervaring op het gebied van marketing en communicatie. Met haar deskundigheid zorgt ze ervoor dat elk project soepel verloopt en dat onze marketingdoelen worden behaald. Naast haar werk heeft Lisa samen met haar vriend hun hele huis zelf opgeknapt, een indrukwekkende prestatie. Thuis wordt ze gezelschap gehouden door haar gezellige, soms iets wat (te) enthousiaste hond Guus.

JOS SMIT

Content Marketeer

Jos is onze enthousiaste content marketeer en afgestudeerd marketing strateeg aan de Rijksuniversiteit Groningen. Na zijn studie besloot hij eerst nog wat van de wereld te zien en maakte fantastische reizen naar Azië en Zuid-Amerika. Met zijn brede ervaring en passie voor avontuur brengt Jos een unieke kijk op marketing en communicatie binnen ons team.

ZOÉ SMIT

Content Marketeer

Zoé is onze enthousiaste content marketeer en studeert Communicatie en Informatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Naast haar studie ondersteunt ze ons team met het creëren van pakkende content en het beheren van social media kanalen. In haar vrije tijd duikt ze graag in een goed boek of werkt ze aan haar eigen verhalen, terwijl ze thuis geniet van de rust samen met haar vriend en hun twee konijnen.

LINDSAY SCHEERMAN

Online Marketeer

Lindsay is onze online marketeer. Zij richt zich op de  advertenties op onder andere Google, META en LinkedIn. Met effectieve campagnes zorgt ze ervoor dat onze klanten online goed zichtbaar te zijn en hun merk onder de aandacht wordt gebracht bij de doelgroep. In haar vrije tijd is zij veel te vinden in de sportschool of op het terras in Haarlem. Is ze daar niet, dan is ze aan het genieten van één van haar vele vakanties.

AURÉLIE VELTEMA

Senior Marketing Consultant

Als Senior Marketing Consultant richt Aurélie zich op de strategie en uitvoering van marketing- en communicatieprojecten. Met effectieve marketingacties helpt ze onze klanten in de zorg- en life sciences-sector te groeien. Voor goede content stelt Aurélie graag veel vragen, om zo de verhalen te delen van de mooiste projecten met een grote impact. Voor ontspanning en inspiratie luistert Aurélie graag naar muziek en toffe podcasts via haar vele Spotify-lijstjes.

Pascal Swier

PASCAL SWIER

Foto- en videograaf & grafische ondersteuning

Pascal maakt de foto’s en videomateriaal voor onze klanten. Hij bewaakt huisstijlen, geeft grafische feedback en creëert nieuwe multimedia uitingen. In zijn vrije tijd is hij fanatiek sporter: tennis, hardlopen, voetbal of de sportschool – niets is Pascal te gek. Als het even kan ontdekt hij de andere kant van de wereld.

Dionne spaltman

DIONNE SPALTMAN

Content Marketeer

Dionne is onze gedreven content marketeer en studeert momenteel Data Science & Society in Tilburg. Ze ondersteunt ons team onder andere met het onderhouden van websites, het creëren van social media posts en het uitwerken van interviews. Ze heeft altijd een passie gehad voor het ontdekken van nieuwe plekken en culturen en droomt ervan meer van de wereld te zien. En hoewel ze het niet altijd hardop zegt, vindt ze carnaval stiekem best wel leuk!

KA-CHUN

Fotograaf

Wat begon als een uit de hand gelopen hobby, is inmiddels niet meer weg te denken uit zijn dagelijkse leven. Met zijn camera legt hij elk evenement vast op z’n best. Zijn scherpe oog voor detail en signature selfies maken zijn werk uniek. Als hij niet achter de camera staat, vind je hem waarschijnlijk zelf klimmend, rennend of fietsend op zoek naar het volgende avontuur. In zijn vrije tijd is hij zelf volop in beweging, of het nu gaat om triathlon, boulderen of mountainbiken. Hij is altijd op zoek naar de volgende uitdaging.

ONZE CHEMIE MET HET LAB

Tijdens haar Marketing Master aan de Erasmus Universiteit Rotterdam rolde oprichtster Fleur Prins het lab in. Hier maakte ze kennis met de wereld van marketing binnen Zorg & Life Sciences. Er ontstond meteen een chemische reactie. Na haar studie werkte ze als strategie consultant en doceerde ze het vak ‘Marketing Strategy in the Healthcare Industry’ aan de Erasmus Universiteit. Maar de chemie met het lab? Die was nog niet verdwenen. Daarom richtte Fleur Het Marketing Lab op. De missie? Zorg & Life Sciences bedrijven klantgericht laten denken & doen, zodat al die goede ideeën bij de juiste doelgroep terechtkomen. Want ieder goed idee verdient de beste marketing.

JE EERSTE STAP IS HET PLANNEN
Van JE MARKETING SECOND OPINION

Dan stellen we de diagnose en maken we meteen een behandelplan. Geen doekjes voor het bloeden, waar tijd, energie en geld wegdruppelt. Potentiële klanten en medewerkers lopen niet langer aan jullie voorbij, de bedrijfsdoelstellingen blijken plots toch haalbaar en de marketing werkdruk verlagen we flink. Zo is marketing niet langer een kostenpost – maar een rendabele investering.

MARKETING HOEFT NIET INGEGWIKKELD TE ZIJN

Als laboranten zijn we praktisch ingesteld en denken we vooral in wat er wél kan. Daardoor kunnen we met bijna alle budgetten mooie resultaten boeken. Met onze open houding geven we aan waar het op staat, door te vertellen wat er anders kan en waarom. Onze ideeën passeren standaard marketing riedeltjes, waardoor een chemische reactie ontstaat en ideeën tot leven komen. We nemen initiatief, ideeën vliegen in het rond en halen inspiratie uit andere branches om te kijken waar het goud zit. Maar we zijn ook oplettend, zien wat anderen over het hoofd zien en zorgen dat er consistentie in elke vezel wordt toegevoegd. Want alles moet natuurlijk kloppen.

EERLIJKE WOORDEN VAN ONZE KLANTEN

Fleur brengt ons de juiste combinatie van kennis en ervaring, creativiteit, flexibiliteit en hands-on mentaliteit. Ze combineert het invoeren van de strategie met hands-on zaken. Ik leer continue van Fleur allerlei zaken op marketinggebied. Eén van de belangrijkste lessen is “denk vanuit de klant, niet vanuit de techniek – wat kunnen wij – maar wat krijgt de klant opgeleverd.

EDWIN VAN DEN BOS | PROGRESS – EXPERTS IN LIFE SCIENCES

Snel, goed, oplossingsgericht én gezellig, dat is Fleur. Ruim een jaar was ze onderdeel van het marketing & communicatie team van Eurofins Clinical Diagnostics. Fleur is een echte teamspeler die altijd klaar staat om anderen te helpen. Ze blinkt uit in het vinden van creatieve oplossingen voor complexe uitdagingen. Een aanwinst voor ieder marketingcommunicatie team!

LILY VAN THIEL | EUROFINS CLINICAL DIAGNOSTICS

Binnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!

ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORG

Het samenwerken met Het Marketing Lab geeft ons houvast. Zij weten ons te adviseren. Geven ons feedback op de manier van communiceren naar onze doelgroep. Wat werkt wat werkt niet. Flexpertise Zorg is een heel nieuw op te zetten initiatief. De gedrevenheid waar Fleur met ons meedenkt en meebouwt geeft energie en je weet dat het goed komt. Fleur zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. En daarbij houdt het niet op, daarmee bedoel ik dat zij niet doet wat ze moet doen, maar ook met nieuwe initiatieven komt waar wij niet aan gedacht zouden hebben. Kortom zij bouwt met ons mee aan dit mooie initiatief en voelt daarbij als een collega!

FLEUR KUSTERS | FLEXPERTISE ZORG

Met hun inzet en betrokkenheid hebben zij (Fleur en Pascal) een eerste aanzet gegeven tot het vorm en inhoud geven van onze Marketing & en Communicatie afdeling. De marketing van zorg en welzijn, in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara, is een lastig fenomeen omdat het veelal geen tastbare producten zijn. Zorg vindt immers plaats tussen mensen, tussen neuzen, in de ‘intieme’ relatie tussen zorgvrager en zorgschenker. Deze fijngevoeligheid werd door hen ragfijn aangevoeld en vertaald in aansprekende marketinginstrumenten en communicatie.

WILBERT DE HAAN WESTERVELD | STICHTING NUSANTARA ZORG