Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MEER INTERACTIE EN ZICHTBAARHEID VOOR NUSANTARA MET EEN SLIMME SOCIAL MEDIA STRATEGIE

Nusantara, zorgaanbieder voor ouderen met een Indische en Molukse achtergrond, had moeite om hun doelgroep online te bereiken. Hun social media strategie miste structuur en continuïteit. Samen met hen introduceerden we een strategisch contentbord met geplande en gevarieerde posts. Dit zorgde voor meer zichtbaarheid en interactie, waardoor zowel bewoners als medewerkers zich meer betrokken voelden. Nusantara kan nu makkelijk inspelen op actualiteiten en zich online sterker presenteren. Hierdoor bereiken ze meer mensen en kunnen ze beter laten zien wat deze prachtige organisatie zo uniek maakt!

OVER NUSANTARA

Nusantara biedt zorg en welzijn aan ouderen met een Indische en Molukse achtergrond. Met twee verpleeghuizen in Ugchelen en Bussum richt de organisatie zich op het bieden van zorg die cultureel passend is voor deze specifieke doelgroep. Echter, hun oude website stond hen in de weg. Het platform was traag, lastig te gebruiken en sloot niet goed aan op hun huisstijl. Bovendien ontbrak de mogelijkheid om op een eenvoudige manier hun employer branding te versterken, wat een gemiste kans was in hun zoektocht naar nieuw talent.

DE UITDAGING

Nusantara besteedde weinig aandacht aan social media, wat betekende dat ze veel kansen lieten liggen om in contact te komen met potentiële bewoners en medewerkers. Er ontbrak een duidelijke strategie en consistentie in het posten op de verschillende kanalen, wat leidde tot een onsamenhangende uitstraling en weinig interactie. Door het ontbreken van een gestructureerd systeem was er geen duidelijke lijn in de content, waardoor de boodschap niet effectief overkwam. Dit zorgde ervoor dat de kracht van social media als middel om hun doelgroep te bereiken nauwelijks werd benut. 

 
 

ONZE OPLOSSING

Het Marketing Lab stelde voor om een social media contentbord op te zetten voor Nusantara, zodat er een vast ritme van drie posts per week werd aangehouden. Dit contentbord bood niet alleen overzicht, maar zorgde ook voor variatie in de geplaatste berichten. De onderwerpen varieerden van vacatures en informatie over Nusantara tot het delen van aankomende events. Daarnaast bood het bord de mogelijkheid om snel in te spelen op actuele ontwikkelingen, omdat medewerkers eenvoudig content konden aanleveren. Hierdoor werd de zichtbaarheid vergroot en werd de betrokkenheid van zowel potentiële bewoners als nieuwe medewerkers versterkt.

IMPLEMENTATIE

INRICHTING VAN HET CONTENTBORD

Om een consistente stroom aan social media posts te garanderen, wordt als eerste stap het contentbord opgezet. Dit bord bevat categorieën zoals vacatures, events, nieuws en algemene informatie over Nusantara. Hierdoor wordt het eenvoudig om diverse en relevante onderwerpen te plannen en posten, zonder gaten in de contentplanning.

SAMENWERKEN MET INTERNE TEAMS

Medewerkers spelen een cruciale rol in het succes van social media. Door het creëren van een eenvoudige structuur, kunnen zij direct bijdragen aan de content door actuele informatie en updates aan te leveren. Deze samenwerking zorgt ervoor dat content altijd actueel en relevant is. 

4 OGEN SYSTEEM

Om de kwaliteit en consistentie van de social media content te waarborgen, wordt een 4 ogen systeem ingevoerd. Hierbij wordt elke post door minimaal twee personen gecontroleerd voordat deze wordt gepubliceerd. Dit zorgt ervoor dat de content altijd aansluit bij de huisstijl en boodschap van Nusantara en voorkomt fouten of miscommunicaties. Het systeem draagt bij aan een professionele en betrouwbare uitstraling op alle social media kanalen.

HET RESULTAAT

Het opzetten van het social media contentbord voor Nusantara is een succes. Niet alleen is hun online aanwezigheid aanzienlijk versterkt, maar het zorgt ook voor meer interactie met zowel potentiële bewoners als medewerkers. Dankzij de strategische aanpak en variatie in de content weet Nusantara zich beter te positioneren als betrouwbare en aantrekkelijke zorgaanbieder, wat leidt tot nieuwe kansen en een breder bereik binnen hun doelgroep. 

KLAAR VOOR DE VOLGENDE STAP?

Wil je weten hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen met het organiseren van een impactvol webinar? Neem contact met ons op en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen.

WAT VOND DE KLANT ERVAN?

Binnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!

ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORG

Binnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!

ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORG

Binnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!

ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORG