WEBSITE & DIGITALE COMMUNICATIE
Veel zorgorganisaties lopen digitaal achter, terwijl cliënten en familie online zoeken naar heldere informatie. Wij helpen met duidelijke websites en begrijpelijke teksten, passend bij de huisstijl. Zo wordt jullie digitale communicatie zichtbaar, begrijpelijk en betrouwbaar.

VOOR ZORGORGANISATIES DIE ONLINE DUIDELIJK, TOEGANGKELIJK EN PATIENTGERICHT WILLEN COMMUNICEREN
Cliënten zoeken informatie online. Familieleden googelen voordat ze bellen. En zorgprofessionals delen liever een link dan een papieren folder. Toch lopen veel zorgorganisaties achter in hun digitale communicatie. Websites zijn verouderd en vaak saai, niet in lijn met de huisstijl, teksten zijn moeilijk te begrijpen, en belangrijke campagnes verdwijnen tussen de nieuwsberichten.
Hierdoor vinden patiënten niet wat ze zoeken, worden zelfzorginstructies niet begrepen en je digitale uitstraling sluit niet aan bij de kwaliteit van je zorg. Dat is zonde én onnodig.
Wij helpen zorgorganisaties om digitaal beter zichtbaar, begrijpelijk en betrouwbaar te worden. Met heldere websites, begrijpelijke teksten en helemaal in lijn met de huisstijl.
WAT WE VOOR JULLIE KUNNEN DOEN
Digitale communicatie is méér dan alleen een website. Wij helpen jullie met:
- Websiteontwikkeling speciaal gericht op jullie doelgroepen
- Een ontwerp die aanspreekt en past bij jullie huisstijl
- SEO optimalisatie, zodat je goed vindbaar bent én prettig navigeerbaar
We denken strategisch mee over wat jullie zenden én hoe het wordt ontvangen.
HOE WE WERKEN
We starten met een analyse: hoe komt de organisatie online over? Wat zoekt de doelgroep? Welke vragen leven er, en waar lopen mensen vast? Wat willen jullie uitstralen en wat is het doel van de website?
basis van wat er uit de analyse komt gaan we samen met jullie kijken naar wat er nodig is. Misschien herstructureren we de huidige website of bouwen we een nieuwe website.
Wat we ook doen: het is altijd op maat, altijd praktijkgericht en altijd in samenwerking met jullie team.

EERLIJKE WOORDEN VAN ONZE KLANTEN
Snel, goed, oplossingsgericht én gezellig, dat is Fleur. Ruim een jaar was ze onderdeel van het marketing & communicatie team van Eurofins Clinical Diagnostics. Fleur is een echte teamspeler die altijd klaar staat om anderen te helpen. Ze blinkt uit in het vinden van creatieve oplossingen voor complexe uitdagingen. Een aanwinst voor ieder marketingcommunicatie team!
LILY VAN THIEL | EUROFINS CLINICAL DIAGNOSTICSBinnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!
ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORGHet samenwerken met Het Marketing Lab geeft ons houvast. Zij weten ons te adviseren. Geven ons feedback op de manier van communiceren naar onze doelgroep. Wat werkt wat werkt niet. Flexpertise Zorg is een heel nieuw op te zetten initiatief. De gedrevenheid waar Fleur met ons meedenkt en meebouwt geeft energie en je weet dat het goed komt. Fleur zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. En daarbij houdt het niet op, daarmee bedoel ik dat zij niet doet wat ze moet doen, maar ook met nieuwe initiatieven komt waar wij niet aan gedacht zouden hebben. Kortom zij bouwt met ons mee aan dit mooie initiatief en voelt daarbij als een collega!
FLEUR KUSTERS | FLEXPERTISE ZORGMet hun inzet en betrokkenheid hebben zij (Fleur en Pascal) een eerste aanzet gegeven tot het vorm en inhoud geven van onze Marketing & en Communicatie afdeling. De marketing van zorg en welzijn, in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara, is een lastig fenomeen omdat het veelal geen tastbare producten zijn. Zorg vindt immers plaats tussen mensen, tussen neuzen, in de ‘intieme’ relatie tussen zorgvrager en zorgschenker. Deze fijngevoeligheid werd door hen ragfijn aangevoeld en vertaald in aansprekende marketinginstrumenten en communicatie.
WILBERT DE HAAN WESTERVELD | STICHTING NUSANTARA ZORGDEZE DIENST IS ER VOOR ZORGORGANISATIES DIE:
- Een nieuwe website nodig hebben, of de huidige willen verbeteren
- Willen dat hun digitale communicatie toegankelijk en begrijpelijk is
Van huisartspraktijk tot verpleeghuis, van GGZ-instelling tot GGD: als jullie geloven dat online communicatie een verlengstuk van goede zorg is, dan passen wij bij jullie.

wat het oplevert
Digitale communicatie die werkt, zorgt voor rust, duidelijkheid en vertrouwen. Je helpt mensen vooruit vóórdat ze bellen, zoeken of verdwalen in jullie informatie.
Wat je kunt verwachten:
- Een toegankelijke, gebruiksvriendelijke website die aansluit bij de doelgroep
- Duidelijke, begrijpelijke teksten
- Hogere vindbaarheid via zoekmachines (SEO)
- Meer online zelfredzaamheid bij cliënten of patiënten
- Een consistente en professionele uitstraling in jullie huisstijl, ook digitaal
Met digitale communicatie maak je zorg toegankelijker, communicatie helderder en je organisatie zichtbaarder.
Fleur brengt ons de juiste combinatie van kennis en ervaring, creativiteit, flexibiliteit en hands-on mentaliteit. Ze combineert het invoeren van de strategie met hands-on zaken. Ik leer continue van Fleur allerlei zaken op marketinggebied. Eén van de belangrijkste lessen is “denk vanuit de klant, niet vanuit de techniek – wat kunnen wij – maar wat krijgt de klant opgeleverd.
EDWIN VAN DEN BOS | PROGRESS – EXPERTS IN LIFE SCIENCES