REBRANDING

Van een stijl die niet meer past bij wie jullie nu zijn, naar een frisse en herkenbare uitstraling die medewerkers, cliënten en nieuwe collega’s écht aanspreekt.

HET VOELT ASLOF JULLIE STIJL IS BLIJVEN STILSTAAN

De organisatie is veranderd. Gegroeid, gefuseerd, van koers veranderd of simpelweg met de tijd meegegaan. Maar als je naar het logo kijkt, de folder openslaat of een vacaturetekst leest, denk je: dit klopt niet meer met wie we nu zijn. Het voelt stoffig, onduidelijk of te algemeen. Medewerkers herkennen zich er niet in, nieuwe collega’s voelen zich niet aangesproken en nieuwe cliënten/patiënten voelen zich niet aangetrokken tot de organisatie. 

Dat is zonde. Want als de identiteit van de organisatie niet goed overkomt, mis je kansen. In de communicatie met cliënten, in het aantrekken van personeel en in hoe de buitenwereld je ziet. Wij helpen je om je stijl opnieuw te ontwikkelen met gevoel voor de zorg én voor mensen. Zodat de stijl weer klopt, en helemaal past bij de organisatie. 

WAT WE VOOR JULLIE KUNNEN DOEN

Of je nu vanaf nul begint of je stijl wilt vernieuwen: we zorgen voor een sterke, menselijke en herkenbare stijl dat past bij jullie organisatie.  

  • Rebranding van de zorgorganisatie, locatie of project 
  • Het ontwikkelen van een passende huisstijl en merkidentiteit 
  • Een vernieuwd logo, kleurenpalet en visuele richtlijnen 
  • Het creëren van een herkenbare stijl middels bijvoorbeeld templates 

 

Alles wat we maken is bruikbaar, praktisch én stevig onderbouwd. Geen losse ontwerpopdracht, maar een doordachte stijl met strategische basis. 

 

Wat willen jullie uitstralen en wat voelen mensen nu? We duiken in jullie DNA, de doelgroepen en de cultuur van de organisatie. En vertalen dat naar een stijl dat klopt van binnen én buiten. 

 We combineren strategie met creativiteit. We starten bijvoorbeeld met een sessie waarin we samen jullie kernwaarden, visie en onderscheidend vermogen boven tafel halen. Daarna vertalen we dat naar een visuele stijl: denk aan een nieuw logo, kleurenpalet en typografie die passen bij wie jullie zijn.  

 Zo krijgt de organisatie niet alleen een eigen stijl, maar ook concrete handvatten om dat overal door te voeren. 

EERLIJKE WOORDEN VAN ONZE KLANTEN

Fleur brengt ons de juiste combinatie van kennis en ervaring, creativiteit, flexibiliteit en hands-on mentaliteit. Ze combineert het invoeren van de strategie met hands-on zaken. Ik leer continue van Fleur allerlei zaken op marketinggebied. Eén van de belangrijkste lessen is “denk vanuit de klant, niet vanuit de techniek – wat kunnen wij – maar wat krijgt de klant opgeleverd.

EDWIN VAN DEN BOS | PROGRESS – EXPERTS IN LIFE SCIENCES

Snel, goed, oplossingsgericht én gezellig, dat is Fleur. Ruim een jaar was ze onderdeel van het marketing & communicatie team van Eurofins Clinical Diagnostics. Fleur is een echte teamspeler die altijd klaar staat om anderen te helpen. Ze blinkt uit in het vinden van creatieve oplossingen voor complexe uitdagingen. Een aanwinst voor ieder marketingcommunicatie team!

LILY VAN THIEL | EUROFINS CLINICAL DIAGNOSTICS

Binnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!

ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORG

Het samenwerken met Het Marketing Lab geeft ons houvast. Zij weten ons te adviseren. Geven ons feedback op de manier van communiceren naar onze doelgroep. Wat werkt wat werkt niet. Flexpertise Zorg is een heel nieuw op te zetten initiatief. De gedrevenheid waar Fleur met ons meedenkt en meebouwt geeft energie en je weet dat het goed komt. Fleur zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. En daarbij houdt het niet op, daarmee bedoel ik dat zij niet doet wat ze moet doen, maar ook met nieuwe initiatieven komt waar wij niet aan gedacht zouden hebben. Kortom zij bouwt met ons mee aan dit mooie initiatief en voelt daarbij als een collega!

FLEUR KUSTERS | FLEXPERTISE ZORG

Met hun inzet en betrokkenheid hebben zij (Fleur en Pascal) een eerste aanzet gegeven tot het vorm en inhoud geven van onze Marketing & en Communicatie afdeling. De marketing van zorg en welzijn, in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara, is een lastig fenomeen omdat het veelal geen tastbare producten zijn. Zorg vindt immers plaats tussen mensen, tussen neuzen, in de ‘intieme’ relatie tussen zorgvrager en zorgschenker. Deze fijngevoeligheid werd door hen ragfijn aangevoeld en vertaald in aansprekende marketinginstrumenten en communicatie.

WILBERT DE HAAN WESTERVELD | STICHTING NUSANTARA ZORG

DEZE DIENST IS ER VOOR ZORGORGANISATIES DIE:

  • Het gevoel hebben dat hun stijl achterhaald is of niet meer past 
  • Niet ‘gewoon een logo’ zoeken, maar een merk dat iets losmaakt 
  • Willen dat medewerkers trots zijn op wat ze uitstralen 
  • Op zoek zijn naar één lijn in toon, stijl en uitstraling, intern en extern 

 

Van ouderenzorg tot huisartsenpraktijk, van GGZ tot gehandicaptenzorg, wij helpen zorgorganisaties om hun stijl te laten voelen wat ze van binnen al lang zijn. 

wat het oplevert

Een stijl dat wérkt. Waar mensen zich in herkennen, vertrouwen oproept, helpt bij het werven van personeel en het binden van cliënten. Dat richting geeft aan al je communicatie uitingen en zorgt voor rust en consistentie. 

Wat je kunt verwachten: 

  • Een sterk, visueel herkenbaar merk dat past bij jullie identiteit 
  • Een logo, huisstijl en tone of voice die onderscheidend en toegankelijk zijn 
  • Meer trots intern: medewerkers herkennen zich in het merk en dragen het uit 
  • Eén lijn in je communicatie, van folder tot intranet