EVENEMENTMANAGEMENT EN COMMUNICATIE VOOR DE DUTCH ATMP SUMMIT

De Dutch ATMP Summit is hét jaarlijkse evenement waar professionals uit de Advanced Therapy Medicinal Products (ATMP) sector samenkomen. Het evenement biedt een platform om de nieuwste ontwikkelingen in de productie van ATMP’s te delen en kennis te maken met vakgenoten uit de industrie. De editie van 2025 richtte zich op het thema ‘Automation in ATMP Manufacturing’ en vond plaats op 12 maart in Corpus Leiden.

OVER PROGRESS - EXPERTS IN LIFE SCIENCES

Progress – Experts in Life Sciences, is een onafhankelijk adviesbureau dat opereert in de life sciences industrie. Het bedrijf biedt projectmanagement, interim-management, tijdelijke personeelsinzet en consultancy aan. De expertisegebieden van Progress zijn Engineering & CQV, CMC & MSAT/ASAT, en Quality (QA/QC/QP/RP). Met hun uitgebreide kennis, flexibiliteit en klant focus ondersteunen de Progress consultants hun klanten bij het realiseren van duurzame resultaten en het aangaan van complexe uitdagingen.

DE UITDAGING

De Dutch ATMP Summit is een jaarlijks terugkerend event, het team van Het Marketing Lab is als organiserend en marketingpartner verbonden aan de Summit voor Progress. Het doel van dit event is een specifieke doelgroep bij elkaar te brengen om kennis uit te wisselen, de laatste ontwikkelingen te bespreken en ruimte te bieden om te netwerken.

Audience and speakers Dutch ATMP Summit 2025

ONZE OPLOSSING

Wij hebben dit project opgepakt om de Summit tot een succes te maken. We ondersteunden bij de volledige marketingaanpak: van de eerste aankondigingen en bezoekerscommunicatie tot de registratie van de dag zelf en de evaluatie na het event. Hierin hebben we ons gericht op het ontwikkelen en uitvoeren van gerichte marketingstrategieën om de Dutch ATMP Summit te positioneren, promoten en relevante deelnemers te informeren. We zorgden voor:

  • Een unieke merkidentiteit voor de Dutch ATMP Summit
    In lijn met de huisstijl van Progress creëerden we een herkenbare visuele identiteit. Dit versterkte de merkherkenning, versterkt de connectie met het bestaande netwerk en benadrukte de rol van Progress als thought leader binnen de ATMP-community.
  • Een converterende online omgeving
    We ontwierpen een overzichtelijke en conversiegerichte webpagina met relevante Summit-informatie, waaronder het programma, sprekersprofielen en praktische details.
  • Gerichte socialmediacampagnes
    Via het LinkedIn-kanaal van Progress hebben we een reeks strategische posts geplaatst. Deze hielden de doelgroep betrokken en bouwden aan merkautoriteit in aanloop naar het event.
  • Doelgerichte LinkedIn-advertenties
    We zetten advertising in om exact de juiste doelgroep te bereiken: professionals voor wie de Dutch ATMP Summit echt waarde toevoegt. Dit zorgde voor kwalitatieve traffic en conversie.
  • Directe en persoonlijke communicatie
    Met slimme e-mails informeerden en activeerden we zowel deelnemers als sprekers. Zo zorgden we voor betrokkenheid vooraf en een goed voorbereide doelgroep op de dag zelf.

IMPLEMENTATIE

EVENT COMMUNICATIE

Voorafgaand aan de Dutch ATMP Summit namen we de volledige marketingvoorbereiding op ons. Dit omvatte het bouwen van een overzichtelijke website, het creëren van een pakkend thema voor de LinkedIn-posts, en het verzamelen en presenteren van sprekersinformatie. Alles met een focus op helderheid en professionaliteit.

bezoekers aantrekken en informeren

We richtten ons op het aantrekken en informeren van bezoekers. Dit deden we met gerichte social mediacampagnes en persoonlijke mailingen. Zo zorgden we ervoor dat alle deelnemers tijdig waren ingeschreven en voorzien van praktische informatie over het programma en de locatie.

Summit dag en follow-up

Tijdens de Dutch ATMP Summit zelf verzorgden we professionele foto- en videoregistratie om de belangrijkste momenten vast te leggen. Na afloop stuurden we evaluatieformulieren naar bezoekers en sprekers om waardevolle feedback te verzamelen. Deze follow-up zorgde niet alleen voor betrokkenheid, maar ook voor input voor toekomstige edities.

Dutch ATMP Summit video opname
Dutch ATMP Summit lunch

HET RESULTAAT

We kunnen terugkijken op een geslaagd evenement met 116 bezoekers. Gedurende deze dag hebben wij ervoor gezorgd dat de dag soepel verliep en iedereen tevreden naar huis ging. We zorgden voor bredere zichtbaarheid binnen de ATMP-sector. We zagen meer interactie op social media en een duidelijke toename in het aantal inschrijvingen. Dankzij tijdige en relevante communicatie ontvingen deelnemers precies de informatie die ze nodig hadden. Bekijk hier de aftermovie en het fotoalbum voor een sfeerimpressie van 12 maart 2025. Tot slot leverden de door ons uitgevoerde evaluaties waardevolle inzichten op. Ze versterkten de relatie met zowel deelnemers als sprekers en vormen een solide basis voor toekomstige edities van de Dutch ATMP Summit.

KLAAR VOOR DE VOLGENDE STAP?

Wil je weten hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen met een stevige rebranding die aansluit bij jouw merkidentiteit? Neem contact met ons op en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen.

WAT VOND PROGRESS - EXPERTS IN LIFE SCIENCES ERVAN?

Fleur en haar team van Het Marketing Lab zijn voor Progress – Experts in Life Sciences een waardevolle strategische en uitvoerende marketingpartner. Hun inzet bij het vernieuwen en bijhouden van onze website, nieuwsbrief en LinkedIn-aanpak heeft onze zichtbaarheid versterkt. De organisatie en marketing van de jaarlijkse Dutch ATMP Summit versterken zowel ons netwerk als de zichtbaarheid van onze expertise. Het Marketing Lab is een betrokken partner met inhoud en kennis van onze sector, die goed aansluit op ons team.

Jan-Willem
Marketingmanager – Progress – Experts in Life Sciences