WERVEN VAN COLLEGA'S, AANTREKKEN VAN CLIËNTEN, VERGROTEN VAN NAAMSBEKENDHEID,
WIJ ZORGEN VOOR EEN AANPAK DIE WERKT
Bij Het Marketing Lab combineren we strategie en uitvoering onder één dak. Ons vaste kernteam kent de zorg en life sciences van binnenuit: we begrijpen de inhoud, kennen de taal, voelen de context feilloos aan en vertalen dat naar resultaatgerichte marketing en communicatie.

ALS MANAGEMENTLID BINNEN DE ZORG & LIFE SCIENCES HOUD JE MEERDERE BALLEN TEGELIJK OMHOOG
Eén van die ballen is marketing. Alleen deze bal glipt steeds uit je handen. Het kost tijd, geld en energie, terwijl het je (bijna) niets oplevert. Misschien zijn er wel collega’s om je te helpen, maar die krijgen al een hoge bloeddruk van alle stapels aan to-do’s. Je weet dat je er iets mee moet. Maar het hoe, wat en waar blijft een groot, frustrerend en tijdrovend raadsel. Daarom worden je diensten niet juist vermarkt en weten potentiële klanten en medewerkers jullie niet te vinden. Wat nu?
DAAR HEB JE ONS VOOR: HET MARKETING LAB
Wij helpen jouw idee bij de juiste doelgroep te krijgen door klantgericht te denken. Strategisch, maar vooral ook uitvoerend. Dit doen we door het maken van je eigen marketing actieplan, een helpende marketing hand te bieden, als extern marketingteam de kar te trekken of een interim functie te vervullen. We willen namelijk marketing normaliseren in de zorg en life sciences branche, zodat marketing een no-brainer is.
Voor specialistische technische zaken zetten we onze flexibele schil in: een vertrouwd netwerk van experts die hun tooling en systemen tot in de puntjes beheersen. Zo blijven we wendbaar en leveren we altijd kwaliteit op maat.
WE HECHTEN HET GAT TUSSEN
ZORG & LIFE SCIENCES EN MARKETING
Daardoor weten potentiële klanten en medewerkers je bedrijf naadloos te vinden. Want ieder goed idee verdient de beste marketing, zodat ideeën niet verstoffen in een archieflade maar juist tot leven komen. En dat terwijl je marketing meteen stevig opgezet staat, net zoals je een duidelijk en toepasbaar plan op tafel krijgt. Wát er ook moet gebeuren om je diensten te vermarkten: wij doen het gewoon. Zonder gedoe, zonder vertraging, zonder uitstel.
ONS TEAM

FLEUR PRINS
Oprichter & Senior Marketing Consultant
Fleur houdt zich als oprichter bezig met de (marketing) strategie, maar staat net zo lief met de poten in de klei om aan de slag te gaan met social media posts. In haar vrije tijd vind je haar op het hockeyveld, de golfbaan of aan een prachtig gedekte tafel, samen met vrienden en familie. Oh en mocht haar gezicht je bekend voorkomen: in haar jonge jaren heeft ze ooit auditie gedaan bij Kinderen voor Kinderen

LISA VAN HEUSDEN
Senior Marketeer & Project coördinator
Lisa is onze senior marketeer en projectcoördinator. Dankzij haar ruime ervaring in marketing en communicatie zorgt ze dat projecten soepel verlopen en onze doelen worden behaald. Thuis heeft ze samen met haar vriend hun hele huis zelf gerenoveerd. Een knappe prestatie. Haar hond Guus, gezellig maar soms iets té enthousiast, houdt haar gezelschap.

JOS SMIT
Junior Marketing Consultant
Jos is onze enthousiaste Junior Marketing Consultant en afgestudeerd marketing strateeg aan de Rijksuniversiteit Groningen. Na zijn studie besloot hij eerst nog wat van de wereld te zien en maakte fantastische reizen naar Azië en Zuid-Amerika. Met zijn brede ervaring en passie voor avontuur brengt Jos een unieke kijk op marketing en communicatie binnen ons team.

ZOÉ SMIT
Content Marketeer
Social media & Storytelling
Zoé is onze enthousiaste content marketeer en studeert Communicatie en Informatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Naast haar studie ondersteunt ze ons team met het creëren van pakkende content en het beheren van social media kanalen. In haar vrije tijd duikt ze graag in een goed boek of werkt ze aan haar eigen verhalen, terwijl ze thuis geniet van de rust samen met haar vriend en hun twee konijnen.

GUUS WORMGOOR
Content Marketeer
AI innovatie
Guus is onze content marketeer met een passie voor innovatie.
Na een vierjarige opleiding aan het CIOS in Haarlem combineerde hij zijn sportachtergrond met zijn interesse in marketing en media. Als student Smart Media Production aan de Hogeschool van Amsterdam en fanatiek AI-gebruiker weet hij precies hoe je slimme tools inzet voor sterke content. Buiten de marketing vind je hem vaak op het strand: op een surfplank, of met z’n voeten in het zand.

AURÉLIE VELTEMA
Senior Marketing Consultant
Als Senior Marketing Consultant richt Aurélie zich op strategie en uitvoering van marketing- en communicatieprojecten. Ze helpt klanten in de zorg- en life sciences-sector groeien met doeltreffende acties. Voor sterke content stelt ze veel vragen, zodat ze impactvolle projecten goed kan vertellen. In haar vrije tijd vindt Aurélie ontspanning en inspiratie in muziek en toffe podcasts via haar vele Spotify-lijstjes.

JOERI BOELHOUWER
Content Marketeer
Grafisch, foto & video
Joeri is onze creatieve Content Marketeer. Met ervaring van galerie tot Instagram-feed, weet hij beeld en boodschap feilloos te combineren. Grafisch ontwerp, fotografie en video? Gaat-ie gewoon doen. In z’n vrije tijd verzamelt hij boeken en objecten met een verhaal, want mooie dingen zijn er om vast te leggen.
ONZE CHEMIE MET HET LAB
Tijdens haar Marketing Master aan de Erasmus Universiteit Rotterdam rolde oprichtster Fleur Prins het lab in. Hier maakte ze kennis met de wereld van marketing binnen Zorg & Life Sciences. Er ontstond meteen een chemische reactie. Na haar studie werkte ze als strategie consultant en doceerde ze het vak ‘Marketing Strategy in the Healthcare Industry’ aan de Erasmus Universiteit. Maar de chemie met het lab? Die was nog niet verdwenen. Daarom richtte Fleur Het Marketing Lab op. De missie? Zorg & Life Sciences bedrijven klantgericht laten denken & doen, zodat al die goede ideeën bij de juiste doelgroep terechtkomen. Want ieder goed idee verdient de beste marketing.

JE EERSTE STAP IS HET PLANNEN
Van JE MARKETING SECOND OPINION
Dan stellen we de diagnose en maken we meteen een behandelplan. Geen doekjes voor het bloeden, waar tijd, energie en geld wegdruppelt. Potentiële klanten en medewerkers lopen niet langer aan jullie voorbij, de bedrijfsdoelstellingen blijken plots toch haalbaar en de marketing werkdruk verlagen we flink. Zo is marketing niet langer een kostenpost – maar een rendabele investering.
MARKETING HOEFT NIET INGEWIKKELD TE ZIJN
Als laboranten zijn we praktisch ingesteld en denken we vooral in wat er wél kan. Daardoor kunnen we met bijna alle budgetten mooie resultaten boeken. Met onze open houding geven we aan waar het op staat, door te vertellen wat er anders kan en waarom. Onze ideeën passeren standaard marketing riedeltjes, waardoor een chemische reactie ontstaat en ideeën tot leven komen. We nemen initiatief, ideeën vliegen in het rond en halen inspiratie uit andere branches om te kijken waar het goud zit. Maar we zijn ook oplettend, zien wat anderen over het hoofd zien en zorgen dat er consistentie in elke vezel wordt toegevoegd. Want alles moet natuurlijk kloppen.
EERLIJKE WOORDEN VAN ONZE KLANTEN
Snel, goed, oplossingsgericht én gezellig, dat is Fleur. Ruim een jaar was ze onderdeel van het marketing & communicatie team van Eurofins Clinical Diagnostics. Fleur is een echte teamspeler die altijd klaar staat om anderen te helpen. Ze blinkt uit in het vinden van creatieve oplossingen voor complexe uitdagingen. Een aanwinst voor ieder marketingcommunicatie team!
LILY VAN THIEL | EUROFINS CLINICAL DIAGNOSTICSBinnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!
ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORGHet samenwerken met Het Marketing Lab geeft ons houvast. Zij weten ons te adviseren. Geven ons feedback op de manier van communiceren naar onze doelgroep. Wat werkt wat werkt niet. Flexpertise Zorg is een heel nieuw op te zetten initiatief. De gedrevenheid waar Fleur met ons meedenkt en meebouwt geeft energie en je weet dat het goed komt. Fleur zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. En daarbij houdt het niet op, daarmee bedoel ik dat zij niet doet wat ze moet doen, maar ook met nieuwe initiatieven komt waar wij niet aan gedacht zouden hebben. Kortom zij bouwt met ons mee aan dit mooie initiatief en voelt daarbij als een collega!
FLEUR KUSTERS | FLEXPERTISE ZORGMet hun inzet en betrokkenheid hebben zij (Fleur en Pascal) een eerste aanzet gegeven tot het vorm en inhoud geven van onze Marketing & en Communicatie afdeling. De marketing van zorg en welzijn, in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara, is een lastig fenomeen omdat het veelal geen tastbare producten zijn. Zorg vindt immers plaats tussen mensen, tussen neuzen, in de ‘intieme’ relatie tussen zorgvrager en zorgschenker. Deze fijngevoeligheid werd door hen ragfijn aangevoeld en vertaald in aansprekende marketinginstrumenten en communicatie.
WILBERT DE HAAN WESTERVELD | STICHTING NUSANTARA ZORG
Fleur brengt ons de juiste combinatie van kennis en ervaring, creativiteit, flexibiliteit en hands-on mentaliteit. Ze combineert het invoeren van de strategie met hands-on zaken. Ik leer continue van Fleur allerlei zaken op marketinggebied. Eén van de belangrijkste lessen is “denk vanuit de klant, niet vanuit de techniek – wat kunnen wij – maar wat krijgt de klant opgeleverd.
EDWIN VAN DEN BOS | PROGRESS – EXPERTS IN LIFE SCIENCES