MERKONTWIKKELING
Jullie weten wie jullie zijn, maar het verhaal mist nog scherpte. Wij helpen zorgorganisaties aan een helder merkverhaal, een herkenbare tone of voice en communicatie die raakt.

VOOR ZORGORGANISATIES DIE HUN MERK WILLEN VERHELDEREN, VERDIEPEN EN VERSTERKEN
Jullie weten waar je als organisatie voor staat, maar hoe breng je dat over? Jullie missie zit in jullie hart, de visie leeft op de werkvloer, maar in de communicatie ontbreekt een scherpe rode draad. Verhalen worden anders verteld per afdeling. De tone of voice verschilt per tekst. En als iemand vraagt: waar staan jullie precies voor?, dan blijft het stil of te algemeen.
Een sterk merk gaat niet alleen over een logo of kleuren. Het gaat over hoe mensen jullie ervaren, intern en extern. Over een heldere positionering. Over herkenbare taal, duidelijke boodschappen en een verhaal dat klopt van binnenuit.
Wij helpen zorgorganisaties om hun merk stevig neer te zetten: met een helder merkverhaal, een duidelijke tone of voice, een positionering en kernboodschappen die
WAT WE VOOR JULLIE KUNNEN DOEN
Of je nu zoekt naar meer samenhang in je communicatie of behoefte hebt aan een sterk fundament: wij zorgen voor een merkverhaal dat klopt, raakt en richting geeft aan alles wat je uitdraagt.
- Een heldere, onderscheidende tone of voice
- Het schrijven van jullie merkverhaal en kernboodschappen
- Maken van eeen stevige message house
Alles wat we maken is onderbouwd, toepasbaar en gebouwd op een stevig strategisch fundament. Geen losse ideeën, maar een merk dat samenhangt en richting brengt.
WAT SPEELT ER BIJ JULLIE? WAAR SCHUURT HET MERK, INTERN OF EXTERN?
We starten bijvoorbeeld met een merksessie waarin we samen jullie kernwaarden, visie en onderscheidend vermogen boven tafel halen. We schrijven jullie merkverhaal uit in begrijpelijke, menselijke taal en bepalen samen hoe je dat gaat communiceren, van tone of voice tot kernboodschappen.
Zo krijgt de organisatie niet alleen een sterk merk, maar ook concrete handvatten om dat merk overal door te voeren.

EERLIJKE WOORDEN VAN ONZE KLANTEN
Snel, goed, oplossingsgericht én gezellig, dat is Fleur. Ruim een jaar was ze onderdeel van het marketing & communicatie team van Eurofins Clinical Diagnostics. Fleur is een echte teamspeler die altijd klaar staat om anderen te helpen. Ze blinkt uit in het vinden van creatieve oplossingen voor complexe uitdagingen. Een aanwinst voor ieder marketingcommunicatie team!
LILY VAN THIEL | EUROFINS CLINICAL DIAGNOSTICSBinnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!
ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORGHet samenwerken met Het Marketing Lab geeft ons houvast. Zij weten ons te adviseren. Geven ons feedback op de manier van communiceren naar onze doelgroep. Wat werkt wat werkt niet. Flexpertise Zorg is een heel nieuw op te zetten initiatief. De gedrevenheid waar Fleur met ons meedenkt en meebouwt geeft energie en je weet dat het goed komt. Fleur zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. En daarbij houdt het niet op, daarmee bedoel ik dat zij niet doet wat ze moet doen, maar ook met nieuwe initiatieven komt waar wij niet aan gedacht zouden hebben. Kortom zij bouwt met ons mee aan dit mooie initiatief en voelt daarbij als een collega!
FLEUR KUSTERS | FLEXPERTISE ZORGMet hun inzet en betrokkenheid hebben zij (Fleur en Pascal) een eerste aanzet gegeven tot het vorm en inhoud geven van onze Marketing & en Communicatie afdeling. De marketing van zorg en welzijn, in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara, is een lastig fenomeen omdat het veelal geen tastbare producten zijn. Zorg vindt immers plaats tussen mensen, tussen neuzen, in de ‘intieme’ relatie tussen zorgvrager en zorgschenker. Deze fijngevoeligheid werd door hen ragfijn aangevoeld en vertaald in aansprekende marketinginstrumenten en communicatie.
WILBERT DE HAAN WESTERVELD | STICHTING NUSANTARA ZORGDEZE DIENST IS ER VOOR ZORGORGANISATIES DIE:
Deze dienst is er voor organisaties in de zorg die:
- Het gevoel hebben dat hun merk is achterhaald of niet meer past
- Een nieuwe locatie, fusie of koerswijziging willen doorvertalen naar hun communicatie
- Op zoek zijn naar één lijn in de tone of voice
Wij helpen zorgorganisaties om hun merk te laten voelen wat ze van binnen al lang zijn.

wat het oplevert
Een merk dat wérkt. Waar mensen zich in herkennen, vertrouwen oproept, helpt bij het werven van personeel en het binden van (nieuwe) cliënten. Dat richting geeft aan al jullie communicatie en zorgt voor rust en consistentie.
- Een sterk, herkenbaar merk dat past bij jullie identiteit
- Een tone of voice die onderscheidend en toegankelijk is
- Eén lijn in jullie communicatie
- Een stevig merkverhaal waar iedereen zich aan kan vasthouden
Fleur brengt ons de juiste combinatie van kennis en ervaring, creativiteit, flexibiliteit en hands-on mentaliteit. Ze combineert het invoeren van de strategie met hands-on zaken. Ik leer continue van Fleur allerlei zaken op marketinggebied. Eén van de belangrijkste lessen is “denk vanuit de klant, niet vanuit de techniek – wat kunnen wij – maar wat krijgt de klant opgeleverd.
EDWIN VAN DEN BOS | PROGRESS – EXPERTS IN LIFE SCIENCES