CONTENT & CAMPAGNES

Van losse flyers en stilvallende socials, naar structurele zichtbaarheid, sterke verhalen en doordachte campagnes die raken en blijven hangen.

CONTENT EN CAMPAGNES VOOR ORGANISATIES IN DE ZORG

Er gebeurt zoveel moois binnen jullie organisatie, maar het wordt te weinig verteld. De verhalen van cliënten, mantelzorgers, zorgverleners: ze raken, inspireren en maken het verschil. Toch komt er in de waan van de dag vaak weinig van terecht. Campagnes blijven hangen bij een losse flyer. Social media zakt weg na drie weken. En dat bijzondere project verdient veel meer dan alleen een snel persbericht. 

Goede content en creatieve campagnes maken het verschil. Niet alleen voor zichtbaarheid, maar voor bewustwording, herkenning en verbinding met de doelgroep. 

Wij helpen zorgorganisaties om structureel te bouwen aan content en campagnes om top of mind te blijven bij de verschillende doelgroepen. 

WAT WE VOOR JULLIE KUNNEN DOEN

Of het nu gaat om een campagne of doorlopende zichtbaarheid: wij zorgen voor inhoud en vorm die aanspreken.  

  • Creatieve (multimediale) campagneconcepten op maat voor jullie organisatie 
  • Copywriting en storytelling in jullie tone of voice 
  • Social media beheer en het opstellen van contentkalenders 
  • Fotografie en videoproductie  
  • Campagnes rondom themaweken zoals dementie, mantelzorg of gezonde leefstijl 

 

We zorgen dat jullie organisatie opvalt én blijft hangen. 

HOE WE WERKEN

We beginnen bij de kern: wat willen jullie vertellen, en waarom? Wat moet het opleveren meer zichtbaarheid, bewustwording, betrokkenheid? En welke doelgroep willen jullie écht bereiken? 

Soms betekent dat dat we een campagne bouwen rondom een zorgthema als ‘Werken in de ouderenzorg’, compleet met video, ervaringsverhalen en social media reeks. Soms draait het om een contentkalender voor het hele jaar, of een maand vol storytelling rondom de Week van de Mantelzorger. 

We denken niet alleen creatief, maar ook praktisch. Zodat je weet wat er komt, wie wat doet en wanneer het live gaat. Geen losse flodders, maar content met een duidelijk plan en doel. 

EERLIJKE WOORDEN VAN ONZE KLANTEN

Fleur brengt ons de juiste combinatie van kennis en ervaring, creativiteit, flexibiliteit en hands-on mentaliteit. Ze combineert het invoeren van de strategie met hands-on zaken. Ik leer continue van Fleur allerlei zaken op marketinggebied. Eén van de belangrijkste lessen is “denk vanuit de klant, niet vanuit de techniek – wat kunnen wij – maar wat krijgt de klant opgeleverd.

EDWIN VAN DEN BOS | PROGRESS – EXPERTS IN LIFE SCIENCES

Snel, goed, oplossingsgericht én gezellig, dat is Fleur. Ruim een jaar was ze onderdeel van het marketing & communicatie team van Eurofins Clinical Diagnostics. Fleur is een echte teamspeler die altijd klaar staat om anderen te helpen. Ze blinkt uit in het vinden van creatieve oplossingen voor complexe uitdagingen. Een aanwinst voor ieder marketingcommunicatie team!

LILY VAN THIEL | EUROFINS CLINICAL DIAGNOSTICS

Binnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!

ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORG

Het samenwerken met Het Marketing Lab geeft ons houvast. Zij weten ons te adviseren. Geven ons feedback op de manier van communiceren naar onze doelgroep. Wat werkt wat werkt niet. Flexpertise Zorg is een heel nieuw op te zetten initiatief. De gedrevenheid waar Fleur met ons meedenkt en meebouwt geeft energie en je weet dat het goed komt. Fleur zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. En daarbij houdt het niet op, daarmee bedoel ik dat zij niet doet wat ze moet doen, maar ook met nieuwe initiatieven komt waar wij niet aan gedacht zouden hebben. Kortom zij bouwt met ons mee aan dit mooie initiatief en voelt daarbij als een collega!

FLEUR KUSTERS | FLEXPERTISE ZORG

Met hun inzet en betrokkenheid hebben zij (Fleur en Pascal) een eerste aanzet gegeven tot het vorm en inhoud geven van onze Marketing & en Communicatie afdeling. De marketing van zorg en welzijn, in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara, is een lastig fenomeen omdat het veelal geen tastbare producten zijn. Zorg vindt immers plaats tussen mensen, tussen neuzen, in de ‘intieme’ relatie tussen zorgvrager en zorgschenker. Deze fijngevoeligheid werd door hen ragfijn aangevoeld en vertaald in aansprekende marketinginstrumenten en communicatie.

WILBERT DE HAAN WESTERVELD | STICHTING NUSANTARA ZORG

DEZE DIENST IS ER VOOR ZORGORGANISATIES DIE:

  • De communicatie willen versterken met aansprekende campagnes 
  • Zichtbaarder willen zijn op social media of richting specifieke doelgroepen 
  • Geen tijd of capaciteit hebben om zelf continu content te maken 
  • Campagnes willen opzetten die aansluiten bij landelijke weken of actuele thema’s 
  • Op zoek zijn naar creatieve meedenkers die ook de uitvoering kunnen oppakken 

 

 Of je nu een kleine zorginstelling bent met één locatie, of een organisatie met meerdere teams en doelgroepen: wij helpen je zichtbaar, herkenbaar en menselijk te communiceren. 

wat het oplevert

Met de juiste content en campagnes bouw je aan herkenning, vertrouwen en verbinding. Je vergroot je bereik én je impact online en in de praktijk. We gaan niet voor 13 in een dozijn, maar maken content die creatief en opvallend is. 

 Wat je kunt verwachten: 

  • Campagnes die aansluiten bij de doelgroep en doelen 
  • Content die raakt en opvalt: menselijk, herkenbaar, professioneel 
  • Consistente social media met overzicht en structuur 
  • Meer zichtbaarheid rondom thema’s die ertoe doen 
  • Een duidelijke contentstrategie waar je op kunt voortbouwen 

 

Zo maken we samen van communicatie geen losse actie, maar een doorlopende versterking van je zorgverhaal.