ARBEIDSMARKTCOMMUNICATIE
Van stress over het rooster en tekort aan personeel, naar meer sollicitaties, betere matches en een structurele oplossing met arbeidsmarktcommunicatie.

GOEDE ZORG BEGINT MET GOEDE MENSEN. MAAR WAAR VIND JE DIE?
Iedereen zoekt zorgpersoneel. Maar waarom zouden ze voor jullie kiezen? Wat maakt jullie organisatie anders? Te vaak is het antwoord daarop niet te vinden in een vacaturetekst. Ondertussen schiet je van de ene vacature naar de andere campagne, zonder echt resultaat.
Er zit zoveel kracht in jullie team. Verhalen die inspireren. Collega’s die blijven vanwege de cultuur, de sfeer, het contact met cliënten. Maar dat is nergens terug te zien. Niet op de werkenbij-website, niet in de social media of in hoe jullie communiceren met de buitenwereld.
Wij helpen zorgorganisaties om zichzelf als werkgever écht zichtbaar en aantrekkelijk te maken. Met arbeidsmarktcommunicatie die wél nieuwe medewerkers aantrekt.
Wat we voor jullie KUNNEN DOEN
Wij ontwikkelen en begeleiden arbeidsmarktcommunicatie van strategie tot uitvoering.
Wat je bij ons kunt verwachten:
- Een authentiek werkgeversverhaal dat onderscheidend én herkenbaar is
- Creatieve wervingscampagnes, zowel online als offline
- Ontwikkeling of optimalisatie van de werkenbij-website
- Sterke werken-bij content zoals videoportretten, testimonials en interviews
- Doelgerichte social media campagnes gericht op het werven van zorgprofessionals
- Slimme samenwerkingen met jobboards, opleiders en detacheerders
ONZE WERKWIJZE
We starten met een deepdive: wat is jullie verhaal als werkgever? Waarom werken mensen hier graag en waarom vertrekken ze soms? Wat zeggen collega’s bij het koffieapparaat, en wat komt daar (nog) niet van terug in jullie uitingen?
Denk aan een interviewronde met medewerkers, waarin we boven tafel halen waarom ze ooit ‘ja’ zeiden tegen jullie organisatie en waar ze nu blij van worden. Of een analyse van jullie huidige vacatures en hoe die beter kunnen aansluiten op de belevingswereld van zorgprofessionals.
Vervolgens bouwen we aan zichtbaarheid. Met aansprekende verhalen, beeld en campagnes die slim verspreid worden via de juiste kanalen. We betrekken HR, communicatie én het zorgteam, zodat alles klopt: van het eerste contact tot het sollicitatiegesprek.

EERLIJKE WOORDEN VAN ONZE KLANTEN
Snel, goed, oplossingsgericht én gezellig, dat is Fleur. Ruim een jaar was ze onderdeel van het marketing & communicatie team van Eurofins Clinical Diagnostics. Fleur is een echte teamspeler die altijd klaar staat om anderen te helpen. Ze blinkt uit in het vinden van creatieve oplossingen voor complexe uitdagingen. Een aanwinst voor ieder marketingcommunicatie team!
LILY VAN THIEL | EUROFINS CLINICAL DIAGNOSTICSBinnen Nusantara was Fleur mijn voornaamste sparringpartner bij het formuleren en communiceren van een nieuwe marketingstrategie. Ik heb haar hierin betrokken direct na haar binnenkomst. Fleur heeft mij verrast met haar snelle inzicht in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara. En haar inzicht in de nieuwe kansen die dit bood naar de toekomst. Fleur is doelgericht en zakelijk, en open en helder in de communicatie. Ze maakt waar wat ze toezegt. En ze is een kei in zowel marketing als in communicatie. Ze heeft het vermogen om strategisch denken te vertalen naar boodschappen op alle niveaus, naar alle stakeholders in de organisatie. Dank voor de fijne samenwerking Fleur!
ROY DOM | STICHTING NUSANTARA ZORGHet samenwerken met Het Marketing Lab geeft ons houvast. Zij weten ons te adviseren. Geven ons feedback op de manier van communiceren naar onze doelgroep. Wat werkt wat werkt niet. Flexpertise Zorg is een heel nieuw op te zetten initiatief. De gedrevenheid waar Fleur met ons meedenkt en meebouwt geeft energie en je weet dat het goed komt. Fleur zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. En daarbij houdt het niet op, daarmee bedoel ik dat zij niet doet wat ze moet doen, maar ook met nieuwe initiatieven komt waar wij niet aan gedacht zouden hebben. Kortom zij bouwt met ons mee aan dit mooie initiatief en voelt daarbij als een collega!
FLEUR KUSTERS | FLEXPERTISE ZORGMet hun inzet en betrokkenheid hebben zij (Fleur en Pascal) een eerste aanzet gegeven tot het vorm en inhoud geven van onze Marketing & en Communicatie afdeling. De marketing van zorg en welzijn, in de specifieke doelgroep en cultuur van Nusantara, is een lastig fenomeen omdat het veelal geen tastbare producten zijn. Zorg vindt immers plaats tussen mensen, tussen neuzen, in de ‘intieme’ relatie tussen zorgvrager en zorgschenker. Deze fijngevoeligheid werd door hen ragfijn aangevoeld en vertaald in aansprekende marketinginstrumenten en communicatie.
WILBERT DE HAAN WESTERVELD | STICHTING NUSANTARA ZORGDEZE DIENST IS ER VOOR ZORGORGANISATIES DIE:
- Moeite hebben om vacatures in te vullen of de juiste mensen aan te trekken
- Geen tijd (of creativiteit) hebben voor structurele arbeidsmarktcommunicatie
- Een werkenbij-site hebben die niet (meer) inspireert
- Willen opvallen in de zee van vacatures, zonder schreeuwerig te worden
- Trots zijn op hun team en dat willen laten zien aan de buitenwereld
Of jullie nu zoeken naar verzorgenden IG, basispsychologen, gedragswetenschappers of helpenden: wij helpen je met het aantrekken van de juiste mensen en ze ook behouden.

WAT HET OPLEVERT
Met de juiste arbeidsmarktcommunicatie krijgen jullie niet alleen meer sollicitaties, maar vooral betere matches. Mensen die wéten waar ze voor kiezen en dus langer bij jullie bedrijf blijven werken. Die passen bij jullie manier van werken. En die sneller landen in het team.
Zo maken we van communicatie een structurele oplossing voor personeelskrapte, niet een noodgreep
KLAAR OM JE ARBEIDSMARKTCOMMUNICATIE STEVIG OP POTEN TE ZETTEN?
De eerste stap is het plannen van een geheel vrijblijvende kennismaking. Dan stellen we de diagnose en maken we samen een behandelplan.
Fleur brengt ons de juiste combinatie van kennis en ervaring, creativiteit, flexibiliteit en hands-on mentaliteit. Ze combineert het invoeren van de strategie met hands-on zaken. Ik leer continue van Fleur allerlei zaken op marketinggebied. Eén van de belangrijkste lessen is “denk vanuit de klant, niet vanuit de techniek – wat kunnen wij – maar wat krijgt de klant opgeleverd.
EDWIN VAN DEN BOS | PROGRESS – EXPERTS IN LIFE SCIENCES